Ενώ εσύ δεν κοιμόσουν…

Μπορεί στην Ελλάδα να έχουμε χάσει τον ύπνο μας τελευταία, αλλά οι επιστήμονες προειδοποιούν: ένας καλός και ποιοτικός ύπνος συμβάλλει στην καλή υγεία όσο και η διατροφή ή η άσκηση.

ποιοτικός ύπνοςΈνας ολοένα αυξανόμενος αριθμός ατόμων αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι αγγειακές διαταραχές όπως το εγκεφαλικό ή οι καρδιακές παθήσεις είναι αποτέλεσμα του σύγχρονου τρόπου διαβίωσης και προσπαθούν μέσω της καλής διατροφής και της άσκησης να τις αποτρέψουν. Αυτό όμως που είναι λιγότερο γνωστό στους περισσότερους είναι ότι λιγότερες από 6 ώρες ή περισσότερες από εννέα ώρες ύπνου κάθε βράδυ αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης αυτών των παθήσεων.

Όλο και πιο πολύ, οι άνθρωποι σήμερα δουλεύουν υπερβολικά και αγχώνονται λόγω των συνθηκών και των προβλημάτων στην εργασία ή την οικογένεια. Μαζί με μια φτωχή σε θρεπτικά συστατικά διατροφή, οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να κοιμούνται λιγότερο και χωρίς να το γνωρίζουν θέτουν τον εαυτό τους σε μεγάλο κίνδυνο χάνοντας την ποιότητα της ζωής τους είτε εμφανίζοντας θανατηφόρες παθήσεις.

Επιστήμονες του University of Alabama at Birmingham δημοσίευσαν τα αποτελέσματα έρευνάς τους στο American Academy of Sleep Medicine Journal, όπου εξηγούν το πώς λιγότερες από έξι ώρες ύπνου την ημέρα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου σε άτομα μέσης ηλικίας και ηλικιωμένους με κανονικό βάρος.

Για τη διεξαγωγή της μελέτης, οι ερευνητές παρακολούθησαν 5.666 άτομα για τρία χρόνια για να δουν τον ρόλο της έλλειψης ύπνου στην πρόκληση εγκεφαλικού επεισοδίου. Έτσι, ανάμεσα στους παράγοντες, όπως η κακή διατροφή, η έλλειψη σωματικής άσκησης ή το κάπνισμα που αυξάνουν τις πιθανότητες για εγκεφαλικό επεισόδιο, η ανεπάρκεια ή η υπερβολή στον ύπνο έρχονται με τη σειρά τους να προστεθούν στους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής. Οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν θεραπείες ύπνου για την αποτροπή πρόκλησης εγκεφαλικού επεισοδίου σε ασθενείς.