Νερό καρύδας – πώς μας ωφελεί

νερό καρύδαςΣτην ινδική κουλτούρα, το δέντρο καρύδας λέγεται και Kalpavriksha που σημαίνει το δέντρο που δίνει πολλά. Και όντως τόσο το φρούτο της καρύδας όσο και το νερό της έχουν πολλά θεραπευτικά οφέλη για την ανθρώπινη υγεία.

Το Νερό καρύδας είναι ένα φυσικό θρεπτικό ρόφημα με πολλούς φίλους σε όλο τον κόσμο. Είναι ένας υπέροχος συνδυασμός σακχάρων, βιταμινών, μετάλλων, αμινοξέων και φυτοορμονών.

Ένα φυσικό ρόφημα για αθλητές

Ο κόσμος του αθλητισμού και των σπορ είναι γεμάτος από ειδικά ροφήματα για αθλητές. Εάν αφαιρέσει κανείς το μάρκετινγκ, το μόνο που μένει στα περισσότερα από αυτά τα ροφήματα δεν είναι παρά νερό με ζάχαρη. Το νερό της καρύδας αποτελεί μια φυσική εναλλακτική λύση κυρίως λόγω των εκπληκτικών ενυδατικών ιδιοτήτων του.

Νερό ΚαρύδαςΤο νερό καρύδας στο εργαστήριο

Αρκετές σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει θετικά αποτελέσματα στην αξιολόγηση του νερού καρύδας. Το τμήμα Βιοχημείας του Πανεπιστήμιου της Καράλα της Ινδίας επανειλημμένα έχει εξετάσει την επίδραση του νερού καρύδας σε τρωκτικά μελετώντας της διαφορετικές του ιδιότητες. Το ένα πείραμα έδειξε μείωση του σακχάρου στο αίμα και του οξειδωτικού στρες σε διαβητικούς αρουραίους. Το άλλο έδειξε μειωμένη πίεση αίματος και αυξημένη αντιοξειδωτική δράση. Περαιτέρω έρευνα αποκάλυψε και ευεργετική επίδραση στη χοληστερόλη.

Νερό Καρύδας για ολική ενυδάτωση

Όταν γυμναζόμαστε ή είμαστε απλώς διψασμένοι έχουμε κυριολεκτικά εκατοντάδες επιλογές για να ικανοποιήσουμε τη δίψα μας. Το νερό καρύδας υπερέχει των αναψυκτικών. Έχει λιγότερη ζάχαρη, μικρότερη οξύτητα και λιγότερες θερμίδες. Επίσης, έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε ηλεκτρολύτες. Όταν γυμναζόμαστε και ιδρώνουμε έχουμε χάσει κάτι περισσότερα από νερό και γι αυτό η ενυδάτωση με απλό νερό δεν αρκεί.

Ερευνητές στη Μαλαισία σύγκριναν την ενυδάτωση που πρόσφερε το σκέτο νερό, τα ειδικευμένα ροφήματα για αθλητές και το νερό καρύδας. Το νερό καρύδας παρουσίασε σαφή υπεροχή. Επιπλέον, μελέτη που περιλάμβανε 10 υγιή άτομα που γυμνάστηκαν για 90 λεπτά, έδειξε ότι το νερό καρύδας όχι μόνο ενυδάτωσε αποτελεσματικά όλο το σώμα, αλλά ήταν και πιο εύπεπτο, ούτε ναυτία ούτε στομαχικές διαταραχές παρατηρήθηκαν.

Αυτά τα ευρήματα επιβεβαιώνουν άλλες έρευνες κατά τις οποίες διαπιστώθηκε ότι το νερό καρύδας ήταν ελαφρύ για το στομάχι. Τα άτομα που το κατανάλωσαν μετά την άσκηση είχαν λιγότερη ναυτία σε σχέση με την κατανάλωση νερού, αναψυκτικών ή ισοτονικών ποτών.

Έρευνες

1. DebMandal M, Mandal S. Coconut (Cocos nucifera L.: Arecaceae): in health promotion and disease prevention. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21771462

2. Preetha PP, Devi VG, Rajamohan T. Hypoglycemic and antioxidant potential of coconut water in experimental diabetes. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22576019

3. Bhagya D, Prema L, Rajamohan T. Therapeutic effects of tender coconut water on oxidative stress in fructose fed insulin resistant hypertensive rats. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22449517

4. Sandhya VG, Rajamohan T. Beneficial effects of coconut water feeding on lipid metabolism in cholesterol-fed rats. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17004906

5. Ismail I, Singh R, Sirisinghe RG. Rehydration with sodium-enriched coconut water after exercise-induced dehydration. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17883020

6. Saat M, Singh R, Sirisinghe RG, Nawawi M. Rehydration after exercise with fresh young coconut water, carbohydrate-electrolyte beverage and plain water. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12056182

7. Campbell-Falck D, Thomas T, Falck TM, Tutuo N, Clem K. The intravenous use of coconut water. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10674546

8. Kuberski T, Roberts A, Linehan B, Bryden RN, Teburae M. Coconut water as a rehydration fluid. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/290921