Τα πάντα για το κολλαγόνο τροφές που ενισχύουν την παραγωγή του

κολλαγόνο τροφέςκολλαγόνο τροφές βιταμίνες πρωτεΐνες κλπ

Το κολλαγόνο παράγεται από τον ίδιο τον οργανισμό μας, όμως καθώς μεγαλώνουμε η παραγωγή του αρχίζει και μειώνεται σταδιακά. Η διατροφή είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγής κολλαγόνου, αλλά και στη μείωση του ρυθμού αποδόμησής του, καθυστερώντας τη διαδικασία της γήρανσης. Ποιες είναι οι τροφές που δεν θα πρέπει να λείπουν από το τραπέζι μας, ώστε να ενισχύσουμε την παραγωγή κολλαγόνου;

Βιταμίνη C: βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου και προστατεύει από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο, που το καταστρέφει. Τη βρίσκουμε στα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, τις κόκκινες και πράσινες πιπεριές, το κουνουπίδι, το λάχανο, το σπανάκι, το μαρούλι, το μπρόκολο, τις πατάτες, τις ντομάτες.

Βιταμίνη Α: βοηθά στην ανοικοδόμηση του κολλαγόνου. Τη βρίσκουμε στα καρότα, τις γλυκοπατάτες, τα παντζάρια, τα λάχανα, το σπανάκι, τα βερίκοκα, το πεπόνι, την κολοκύθα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Βιταμίνη Ε: βοηθά στην ανοικοδόμηση του κολλαγόνου και το προστατεύει από τη δράση των ελεύθερων ριζών. Τη βρίσκουμε στο ελαιόλαδο, και γενικά στα φυτικά λάδια, στα αμύγδαλα, στα καρύδια, στους ηλιόσπορους, στο λιναρόσπορο, στα φιστίκια, στο σιτάρι, στα όσπρια, στο σπανάκι, στο μπρόκολο, στο αβοκάντο, στα δημητριακά ολικής άλεσης, στα θαλασσινά.

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα: ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου και προλαμβάνουν βλάβες στον συνδετικό ιστό. Τροφές πλούσιες σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα είναι τα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλα, αντζούγια), τα θαλασσινά, τα καρύδια, τα αμύγδαλα, ο λιναρόσπορος.

Πρωτεΐνες: οι πρωτεΐνες προσφέρουν στον οργανισμό τα αμινοξέα που χρειάζεται για το σχηματισμό κολλαγόνου. Καταναλώστε άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρια, αυγά.

Σόγια: τα φυτοοιστρογόνα που περιέχει, βοηθούν στην αύξηση της παραγωγής κολλαγόνου.

Λευκό τσάι: προστατεύει το κολλαγόνο και προλαμβάνει τη λειτουργία ενζύμου που το διασπά.

Μούρα: προσφέρουν αντιοξειδωτική προστασία, ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου, δρουν κατά των ελεύθερων ριζών.

Αντίθετα, κάποιες τροφές και συνήθειες εμποδίζουν την παραγωγή κολλαγόνου ή συμβάλλουν στην αποδόμησή του. Αποφύγετε τα τηγανητά, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, το αλκοόλ και το κάπνισμα για να καθυστερήσετε τη διαδικασία της γήρανσης.

κολλαγόνο τροφές